•   Snus till bra pris
  •   Högst kvalitet från kända varumärken
  •   Fraktfritt över 999:-

Om Tobak24.se och Oine AB

Uppgifter om bolaget

Allmänna Villkor

Tillämpning och Konsumentskydd

Personuppgifter

Allmänt om personuppgiftsbehandlingen

Åldersgräns

Användarkonto

Omdömen

Priser och Avgifter

Upprättande av avtal om köp

Betalning

Produktinformation

Erbjudanden och kampanjer

Leverans och fraktvillkor

Outlösta Paket/Försändelser

Ångerrätt

Reklamation

Transportskador

Retur

Retur av kampanjvaror

Länkar 

Force Majeure

Villkorsändringar

Tvist

Övrigt

 

Om Tobak24.se och Oine AB

Tobak24.se är en e-handel och försäljningsplattform som ägs av Oine AB organisationsnummer 559133-3330.

Oine AB äger därmed rätten till allt innehåll på Tobak24.

Tobak24.se ska matcha marknadens bästa priser på snus och samtidigt jobba för att kunna tillhandahålla marknadens bästa service. Paketering och leveranser från Oine AB ska ske inom 24 timmar.

Oine AB ägs av Patrik Bodén som har en lång erfarenhet och bakgrund inom kundservice, B2B sälj, inköp lager, logistik, verksamhetsutveckling. Senast tog han examen inom förpackningsutveckling /-design.

Han driver Oine AB med sin far som nu blivit pensionär. Även han en entreprenör i fingerspetsarna och med ett långt arbetsliv bakom sig med snabbmatskedjor, korvtillverkning och kontorsmöbelinnovation så har han mycket att bidra med.  

Uppgifter om bolaget

Tobak24.se / Oine AB

BOX 9002 

12609 Hägersten

SVERIGE

Organisationsnummer: 559133-3330

Momsregistreringsnummer: SE559133-333001

E-post: hello@oine.se

Telefon: 0504-440044

Allmänna Villkor

Varje ny kund och beställning gå igenom en manuellt kontroll där man tittar på ålder och leveransadress, detta sker för att efterfölja den nuvarande tobakslagen och för att tobaksprodukter är till för vuxna. Vid misstanke om missbruk eller avvikelser från Villkoren förbehåller sig Oine AB rätten att annullera eller ändra kundens beställning. Köp kan endast ske inom Sverige och vi kommer inte godta beställningar som Oine AB upptäcker från utlandet.

Oine AB jobbar hårt för att informationen på dess försäljningsplattformar ska vara korrekt men reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella informationsfel. Detta kan vara innehållsförteckningar, produktbeskrivningar, bilder eller felaktiga priser.

När dessa fel uppstår ändrar Oine AB uppgifterna. Oine AB ansvarar inte för information inklusive bilder på försäljningsplattformarna som kommer från tredje part.

Tillämpning och Konsumentskydd

De här Allmänna villkoren tillämpas vid köpeavtal mellan Oine AB och konsument, organisationsnummer 559133-3330. För att du som kund ska känna dig trygg med att handla av Oine AB så tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp hos Oine AB.

Personuppgifter

Vid beställning hos Oine AB godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.

All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Oine AB (org. nr 559133-3330)

Oine AB´s kundregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Oine AB´s behandling av insamlade personuppgifter är att använda dess för att:

1. Kunna fullgöra köp hos Oine AB och dess försäljningsplattformar.

2. Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, sms och andra kanaler baserad på dina tidigare inköp eller användning av Oine AB´s kanaler.

Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor

Oine AB kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning.

Om det görs en beställning på en vara som skickas direkt från leverantören så kommer Oine AB att skicka över de uppgifter som behövs för att kunna slutföra och fullgöra en beställning från leverantören.

Vid användning av våran Chatt och/eller FAQ lagras de personuppgifter som du uppger i Chatten och/eller FAQ för att kunna tillmötesgå kunder på ett snabbare och bättre sätt. Informationen används även i förbättringsarbete på Oine AB´s plattformar. Informationen som lagras är t.ex. telefonnummer, för- och efternamn, adress, e-post, IP-nummer och text som du själv uppger vid Chatt och/eller FAQ.

Om du som kund väljer att e-posta till Oine AB eller någon annan e-postadress knuten till Oine AB så kommer din e-postadress samt e-posthistoria att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende. Denna information kan även användas i förbättringsarbete inom Oine AB.

Vi säljer inte vidare uppgifter till tredje part.

Allmänt om personuppgiftsbehandlingen

All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Oine AB.

Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. Du har också rätt att begära skadestånd om behandlingen av dina personuppgifter inte har följt lagen.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:

Oine AB

BOX 9002 

12609 Hägersten

Åldersgräns

Oine AB har 18års åldersgräns på alla köp och ingår inga avtal med personer under 18 år på dess försäljningsplattformar på nätet. Skulle Oine AB upptäcka fusk så kommer detta polisanmälas. Vi följer den svenska och europeiska tobakslagen som tillämpas för försäljning i Sverige.  

Alla beställningar granskas via olika system och även manuellt.

Användarkonto

Som kund hos Oine AB´s olika försäljningsplattformar så kan det krävas att man skapar ett användarkonto. Om Oine AB misstänker att Kunden missbrukar sitt användarkonto, lämnat felaktiga uppgifter, lämnat ut sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot villkoren har Oine AB rätt att stänga av Kunden. Oine AB har även rätt att hursomhelst ändra inloggningsuppgifter.

Omdömen

Genom att lämna omdömen kring produkter på Oine AB´s försäljningssajter ger du också Oine AB rätten att publicera dem på Oine AB´s försäljningsplatser samt i andra kanaler och medier. Oine AB förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.

Priser och Avgifter

Priser som anges på Oine AB´s försäljningsplattformar anges inklusive mervärdesskatt (moms). Inga dolda avgifter. Frakt tillkommer på alla köp med undantag vid erbjudanden och/eller kampanjer om frifrakt eller andra undantag gjorda av Oine AB. Vid köp mot fakturaupplägg kan avgifter på dessa förekomma och detta står i klartext när man väljer faktura som betalalternativ. Outlösta paket debiteras extra med 299kr (SEK) per outlöst leverans.

Upprättande av avtal om köp

Oine AB´s varor beställs på våra e-handlar. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Oine AB via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa villkor i sin helhet, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies.

Vid beställning på någon utav Oine AB´s försäljningsplattformar kommer Oine AB att skicka en preliminär orderbekräftelse tillbaka till den uppgivna e-postadressen. Den preliminära orderbekräftelsen går även till Oine AB´s manuella kontroll. Efter den blivit godkänd av kontrollanten så skickar Oine AB ut en slutgiltig orderbekräftelse som blivit kontrollerad och godkänd till den angivna e-postadressen. När denna orderbekräftelse skickats har ett avtal mellan Oine AB och beställaren slutits.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du Oine AB´s allmänna villkor.

Klarnas villkor hittar du här: https://www.klarna.com/se/villkor/

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Oine AB rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Oine AB inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Erbjudanden och kampanjer

Oine AB använder sig ofta av kampanjer och erbjudanden på sina handelsplattformar. Vid dessa tillfällen gäller villkoren i kampanjerna och erbjudandena. 

Leverans och fraktvillkor

Oine AB använder följande fraktalternativ:

Paket, varorna skickas till närmaste utlämningsställe eller i vissa fall direkt hem till dörren, brevlådan/brevinkast. I de fall paketet finns för uthämtning hos ombud skickas ett sms med information om löpnummer till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas.

Normal leveranstid är 1 – 4 arbetsdagar från det att Oine AB har bekräftat din beställning via e-post. Om produkten ingår i beställningssortimentet är leveranstiden 5-10 arbetsdagar.

Många av våra leveranser kommer fram redan dagen efter vi skickat dem. Vi skickar normalt varor redan samma dag om beställningen är gjord innan 16.00. 

I samband med att din order skickas från Oine AB´s lager så skickas ett mail till angiven mailadress. Paketet borde då nå dig inom 1-4 arbetsdagar. Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 4 arbetsdagar ber vi dig att kontakta kundtjänst.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Outlösta Paket/Försändelser

Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Oine AB. Om detta sker debiteras du en avgift på 350 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Oine AB´s administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Ångerrätt

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Oine AB istället hela trettio (30) dagars ångerrätt från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du kontakta kundtjänst så får du en retursedel skickad till din e-postadress. Oine AB har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt. Du som kund har självklart rätt att prova och undersöka produkten hemma för att säkerställa att produkten motsvarar dina förväntningar. Returnerar du en oanvänd vara med tillhörande etiketter och förpackning inom 30 dagar återbetalas hela beloppet, alternativt genomförs önskat byte. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.

Du kan också meddela Oine AB om frånträdande av köp genom att fylla i och posta Konsumentverkets blankett till Oine AB. Blanketten hittar du här: http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett. Blanketten skickas sedan till följande adress:

Oine AB

BOX 9002 

12609 Hägersten

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Oine AB eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Oine AB har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Oine AB ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. Oine AB förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. 

Vid reklamation, kontakta kundtjänst så får du en retursedel skickad till din e-postadress. Oine AB har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.

Transportskador

Oine AB ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Oine AB rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Oine AB´s kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.

Retur

Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Ångerrätten gäller inte alls varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom fjorton (14) dagar från det att Oine AB tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant. Kostnader för tjänster kopplade till leverans såsom expresspack och postförskottsavgift återbetalas ej vid en retur.

För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och Oine AB rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.

Oine AB bekostar en retur per försändelse. För information eller hjälp vid retur som inte omfattas av retursedel och fri frakt, kontakta Oine AB´s kundtjänst.

Retur av kampanjvaror

Vid köp som berättigar till gåva eller extra rabatt betraktas värdet av gåvan eller den extra rabatten som en generell rabatt på hela beloppet vid köptillfället. Om någon del av köpet byts och/eller returneras värderas returnerade varor till köpeskillingen minus sin relativa andel av den generella rabatten. Vid byten sker ingen omräkning av den ursprungliga grunden för gåva eller rabatt.

Kampanj eller erbjudande om sådan gåva eller extra rabatt är endast tillgänglig för nya köp via Oine AB´s handelsplatser på nätet och kan inte erhållas retroaktivt. Gåva eller rabatt kan inte överföras till annat köp och kan inte tillgodoräknas vid byte till annan vara.

Länkar 

Länkar som leder utanför Oine AB´s handelsplattformar ansvarar inte Oine AB för innehållet på. Kontrollera så du fortfarande befinner dig på en av Oine AB´s plattformar innan du ingår avtal.

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Oine AB´s skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Oine AB´s förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Oine AB rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Villkorsändringar

Villkorsändringar kan komma att ske. Det är upp till kunden att alltid vara uppdaterad av dessa. Vid köp på Oine AB´s handelsplattformar så godkänner man där med villkoren och att man är införstådd i vad dessa innebär. Förändringar publiceras på handelsplattformarna och längst ner i villkoren kan man se när villkoren ändrats senast.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.

För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Oine AB´s kundtjänst. Kontaktuppgifter till kundtjänst finner du på de olika försäljningssajterna eller på www.oine.se.

 

Senast uppdateringen är gjord: 2019-01-24
Postadress:

Tobak24.se / Oine AB
BOX 9002 
12609 Hägersten
SVERIGE

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Information

SvenskaEnglish